wtorek, 4 marca 2014

Spaghetti carbonara

Podobno prawdziwa włoska carbonara nie zawiera śmietany a same jajka. Przynajmniej taką informację otrzymałam od rodowitego włoskiego kucharza, który zaserwował mi taką właśnie wersję tej potrawy. Nie wiem czy to prawda, gdyż nigdy we Włoszech nie byłam.  I choć pewnie przeskrobie sobie teraz u wszystkich Włochów i wielbicieli kuchni włoskiej to powiem, że  ta wersja zupełnie mi nie smakuje i bardziej kojarzy mi się ze studenckim makaronem w jajku niż pyszna pastą. Dlatego przygotowałam spaghetti wg własnego przepisu.

Składniki:
  • 500 g spaghetti
  • 20 dag boczku wędzonego
  • 1 cebula
  • szczypiorek
  • 300 ml śmietany 30%
  • oliwa
  • ząbek czosnku
  • sól i pieprz
  • ½ szklanki bulionu
  • Parmezan lub Grana Padano do posypania
Przygotowanie:
 Makaron gotuję al dente. Cebulę i boczek kroję w kostkę. Czosnek i szczypiorek drobno siekam. Na rozgrzaną patelnię wsypuję cebulę czosnek i boczek. Smażę do momentu aż uzyskają złoty kolor. Dodaję bulion, sól i pieprz oraz śmietanę. Po chwili dodaję makaron i wszystko dokładnie mieszam.  Podaję posypane serem i szczypiorkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cukinia 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...