niedziela, 9 marca 2014

Sałatka na ciepło z kasza gryczaną, kurczakiem, fetą i pomidorkami koktajlowymi

Przepyszna sałatka która może zastąpić cały obiad. Jest cudownie kolorowa i aż tryska zdrowiem. To dzięki niej przekonałam się do kaszy gryczanej i teraz ja uwielbiam. Jest zdecydowanie królową kasz, nie tylko ze względu na jej nieocenione właściwości zdrowotne, ale przede wszystkim na wyrazisty i ciekawy smak.
Kasza gryczana jako jedyna nie pochodzi ze zbóż, ale z przepięknie kwitnącej na  biało polnej rośliny. Co prawda kasza niepalona  jest jeszcze zdrowsza, jednak mi bardziej odpowiada smak prażonej.
 Zaproponowane przeze mnie połączenie może się wydawać nietypowe. Zapewniam jednak, że warto spróbować.



Składniki:
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • 0,2 kg kaszy gryczanej prażonej
  • 2/3 opakowania fety
  • 0,20 dag pomidorków koktajlowych
  • garść rukoli
  • po 20 ml oliwy rozmarynowej i zwykłej
  • ½ łyżeczki  papryki słodkiej
  • ½ łyżeczki bazylii
  • sól
  • ząbek czosnku
  • olej  z suszonych pomidorów do smażenia
Przygotowanie:
Pierś kroję na kawałki przyprawiam: solą, papryką, bazylią i przeciśniętym przez praskę czosnkiem.  Odstawiam na godzinę.
Kaszę gotuję w osolonej wodzie ok. 8 min aby nie była rozgotowana. Kurczaka smażę  na oleju na zloty kolor. Pomidorki kroję na połówki. Pół fety kroję w kostkę ( aby było ją łatwiej pokroić trzeba ja wyjąć wcześniej z lodówki aby nabrała temperatury pokojowej).  Gorącą kaszę mieszam z oliwą i rukolą. Posypuję kurczakiem , pomidorami i fetą. Podaję z sosem jogurtowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cukinia 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...