wtorek, 9 września 2014

Pomarańczowo-rozmarynowe udka z kurczaka z pieczonymi warzywami

W sobotę udało mi się wybrać na długi spacer po Warszawie. Bardzo lubię takie chwilę, kiedy mogę iść przed siebie i nie patrzeć na zegarek.  Dopiero wtedy zauważam piękno tego miasta. Widzę  miejsca. których  dotąd nie widziałam mimo, że przechodziłam tamtędy już kilka razy. To wszystko przez pośpiech,  który jest nieodłącznie związany z życiem w tym mieście.

 W tym tygodniu odkryłam piękny park o istnieniu którego nie miałam pojęcia.  Jest tak blisko mojego mieszkania, że już wiem ze następny spacer będzie właśnie tam. Zachwyciły mnie uroczy strumyczek i wodospad który prowadzi do małego jeziorka .  Na jeziorku tym pływały kaczki, a na jego brzegu siedziała starsza  pani i karmiła je chlebem. Nie ma tu tłumów turystów i naprawdę można się  oderwać od zgiełku miasta.




Składniki:
Po 400 g ziemniaków i marchewki
2 ćwiartki z kurczaka
1 duża lub 2 małe pomarańcze
łyżka miodu
łyżka musztardy miodowej
łyżeczka suszonego rozmarynu
kilka gałązek świeżego rozmarynu
sól i  pieprz

Pomarańczę dokładnie myję i ścieram z nich skórkę, a następnie wyciskam sok.  Do soku z pomarańczy dodaję skórkę, sól, pieprz, miód, tymianek i musztardę. Mieszam wszystko dokładnie mi i marynuję udka minimum 1 godzinę.
 Warzywa obieram i wkładam do wrzącej osolonej wody na ok. 10 min(sprawdzam czy widelec zaczyna odrobinę wchodzić w warzywa,  jeśli tak to odlewam wodę jeśli nie gotuję jeszcze 3-5 min.
 Piekarnik nagrzewam do 230 stopni.  Do brytfanki wkładam udka i warzywa. Do marynaty dodaję szklankę wody i  i łyżkę oleju, polewam kurczaka i warzywa. Przykrywam folią aluminiową  i  wkładam do piekarnika. Po 25 min zmniejszam temperaturę do 190 stopni. Piekę ok. 1-1,5 godziny do miękkości warzyw i mięsa. Co jakiś czas polewam  marynatą, która jest na dnie brytfanki. Ok. 15 min przed końcem pieczenia zdejmuję folię aby się wszystko przyrumieniło.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cukinia 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...