wtorek, 30 września 2014

Naleśnikowy kisz z kurczakiem, brokułami i serem korycińskim

Nie wiem co takiego mają w sobie naleśniki, że tak je lubię. Od dziecka je uwielbiałam, a moja mama spędzała mnóstwo czasu nad patelnią, bo ja jadłam bardzo cieniutkie, najlepiej z serem albo dżemem. Mogłam je jeść prawie codziennie. Z czasem polubiłam  inne farsze, również wytrawne. I do dziś jadam je przynajmniej raz w tygodniu. Tym razem wykorzystałam je w inny sposób.  Na pomysł ten wpadłam z czystego lenistwa. Tylko dlatego, że nie chciało mi się zagniatać kruchego ciasta. Więc jako spód wykorzystałam naleśniki, a z reszty ciasta miałam przy okazji deser.




Składniki:

 Na ciasto:
1 jajko
1 szklana mleka
1 szklanka wody
¾ szklanki mąki
szczypta soli

Wszystkie składniki dokładnie mieszam.

 Na farsz:
1 mały brokuł
30 dag piersi z kurczaka
25 dag sera korycińskiego naturalnego lub z przyprawami
(ja użyłam z dodatkiem pomidora i bazylii)
1 cebula
200 ml śmietany 30%
4 jajka
curry
biały pieprz i sól
olej do smażenia

Kurczaka kroję w kostkę, przyprawiam solą i curry. Odstawiam na godzinę.  Brokuł  dzielę na różyczki i gotuję w osolonym wrzątku na półtwardo ( ok. 8 min). W tym czasie smażę naleśniki, każdy smaruję roztrzepanym jajkiem. Wykładam nimi tortownicę na spodzie i rantach. Chcę aby jajko dokładnie skleiło naleśniki, aby farsz nie wypływał. Do miseczki wbijam 3 jajka i dodaję śmietanę. Roztrzepuję na gładką masę po czym dodaję sól i dużą szczyptę białego pieprzu. Na rozgrzaną patelnie wlewam olej i smażę najpierw kurczaka na złoty kolor a następnie cebulę pokrojoną w piórka. Tortownicę wyłożoną naleśnikami wstawiam  na 2 minuty do piekarnika nagrzanego do 180oC aby jajka się ścięły. W tym  czasie do śmietanowo-jajecznej masy dodaję brokuły, kurczaka, cebulę i starty na tarce ser. Wylewam masę na spód naleśnikowy i przykrywam folią aluminiowa. Piekę ok. 40 minut.

Naleśniki na 100 sposobówNaleśniki na 100 sposobów

5 komentarzy:

  1. ale super pomysł! :) a dlaczego kisz? Spodziewałam się kiszonej kapusty.. :D
    Ale danie zrobię na dniach, super ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kisz czyli spolszczona wersja francuskiej tarty (fr. quiche) Najbardziej znanym jest kisz lotaryński czyli quiche lorraine (również bardzo pyszny):)

    OdpowiedzUsuń
  3. i ja uwielbiam naleśniki! bardzo ;) a taki niecodzienny pomysł na ich wykorzystanie brzmi i wygląda genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastycznie wygląda - super pomysł z naleśnikami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ świetny pomysł. Wygląda bosko i robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń

Cukinia 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...