wtorek, 16 września 2014

Makaronowa tarta ze szpinakiem i suszonymi pomidorami

Dzisiejszy przepis na tarte podpatrzyłam w programie „Ugotowani”. Choć oglądam mnóstwo programów kulinarnych, to jeszcze nigdy nie wykorzystałam żadnego przepisu. Aż do dziś. Nie wiem czy to za sprawą zalegającego w lodówce od kilku dni szpinaku. Czy może przez zachwyty uczestników programu. Postanowiłam wypróbować przepis. Zmieniłam go jednak troszkę pod mój smak. Dodatkowo zapiekłam wcześniej spód makaronowy z obawy że masa śmietanowa wypłynie. Wyszło całkiem niezłe. Z pewnością zrobię ją jeszcze raz.


























Składniki:
opakowanie makaronu(użyłam nitek)
2 jajka
opakowanie młodego szpinaku
garść suszonych pomidorów w oleju
1 cebula
3 ząbki czosnku
300 ml śmietany 30%
1 kulka mozzarelli
garść pestek słonecznika
sól  i pieprz
olej do smażenia


 Makaron gotuję na półtwardo. Jajka roztrzepuję w miseczce, solę, pieprzę i mieszam z makaronem. Tortownice średnicy 24 cm smaruję masłem i wykładam masę makaronową, formując łyżką spód i brzegi. Uklepuje dosyć dokładnie, aby masa szpinakowa nie wyciekła przez makaron. Nagrzewam piekarnik do 200oC i wkładam blat tarty przykryty folia aluminiową. W tym czasie siekam cebulę i czosnek i podsmażam je na oleju. Po 2 minutach dodaję szpinak i przesmażam ok. 5 min. Dodaję pokrojone pomidory i mozzarellę. Zlewam śmietaną i przyprawiam do smaku. Dosypuję połowę pestek. Mieszam do momentu aż masa zgęstnieje. Od razu wylewam na ścięty blat makaronowy. Po wierzchu posypuję słonecznikiem. Piekę jeszcze 20 min. Podałam z sosem czosnkowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cukinia 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...