sobota, 30 sierpnia 2014

Grillowana karkówka w miodowo-musztardowej marynacie

Przyznam się, że  piękna  karkówka którą widzicie na zdjęciu została zrobiona już dawno temu, ale jakoś zupełnie o niej zapomniałam. Dopiera teraz, przeglądając zdjęcia sobie o niej przypomniałam. A ponieważ sezon grillowy nieubłaganie zbliża się ku końcowi, stwierdziłam,że to ostatni dzwonek aby w tym roku podać ten przepis. Jest on banalnie prosty, więc może przekona wielbicieli paczkowanych karkówek grillowych do wypróbowania go. Jest prosty również dlatego, że taki powinien być przepis na danie z  grilla. Bo przecież lepiej spędzić  czas siedząc z rodziną i przyjaciółmi w dresie w ogródku niż uwijać się w kuchni.



 Składniki:
70 dag karkówki
3 łyżki musztardy sarepskiej
1 łyżka miodu
1 łyżeczka słodkiej papryki
1/4 szklanki oleju
Sól i pieprz
1 ząbek czosnku

Mięso dokładnie umyłam i pokroiłam w średniej grubości plastry w poprzek włókien. Następnie lekko je rozbiłam, aby poprzerywać włókna (mięso będzie delikatniejsze). Do miski włożyłam wszystkie składniki marynaty wraz z posiekanym czosnkiem. Dokładnie wymieszałam i pokryłam marynatą mięso. Ponieważ karkówka jest dosyć twarda należy ją marynować minimum 3 godziny, tyle potrzeba aby wciągnęła smak przypraw i skruszała. Przyśpieszy to również proces grillowania.  Po tym czasie mięso można już układać na mocno nagrzanym ruszcie. Co prawda można to zrobić na patelni grillowej lub w grillu elektrycznym. Ja jednak zdecydowanie polecam prawdziwy  a najlepiej jeszcze opalany drewnem owocowym. Mięso nabiera wtedy cudownego dymnego aromatu. Nie podaję czasu grillowania gdyż wszystko zależy od stopnia rozgrzania grilla oraz wysokości rusztu nad paleniskiem. Należy jednak uważać aby mięso nie spaliło się z wierzchu i nie było surowe w środku.


Sztuka mięsa edycja letniaGrillowanie 2014

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cukinia 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...