wtorek, 5 sierpnia 2014

Niezdecydowane bataty faszerowane

Bywam bardzo niezdecydowana i choć strasznie nie lubię tej cechy charakteru, to chyba bardziej przeszkadza ona innym, niż mi samej. Ale mogę powiedzieć, że to moje niezdecydowanie nie jest znowu takie straszne-znam gorsze przypadki J Efektem mojego wczorajszego niezdecydowania, był obiad w dwóch wersjach. Ponieważ nie mogłam wybrać która  wersja podoba mi się bardziej obie bowiem wydawały mi się wyjątkowo atrakcyjne. Wybierzcie sami, która bardziej Wam się podoba.
PS. Nie przerażajcie się czarnym kolorem- to suszone śliwki:)




Farsz z suszonymi śliwkami i boczkiem:
10 dag boczku wędzonego w cienkich plastrach( pokrojony w kostkę i podsmażone)
6 suszonych śliwek
2 pomidory suszone
kilka gałązek pietruszki
5 dag łagodnego sera żółtego
zioła prowansalskie

Pokrojone śliwki i pomidory łączę z boczkiem i startym na tarce serem. Doprawiam pietruszką i ziołami.

Farsz z mozzarellą i cukinią
½ małej cukinii podsmażonej
½ kulki mozzarelli
½ szklanki ugotowanej kaszki kukurydzianej
kilka listków bazylii

Cukinię mieszam z kaszka i startą mozzarellą. Dodaję posiekane listki bazylii.

Dodatkowo:
2 duże bataty moje ważyły po 60dag
oliwa z oliwek
3 pomidory obrane ze skórki
1 cebula
sól i pieprz

Bataty kroję na pół wzdłuż solę i polewam odrobiną oliwy. Piekę w piekarniku nagrzanym do 180 oC przez 45min. Po 30 min sprawdzam widelcem czy jest już miękki. Kiedy ziemniak jest już gotowy, za pomocą łyżki stołowej wydrążam miąższ, pozostawiając ścianki grubości 1cm. Miąższ rozdrabniam widelcem. Na patelni podsmażam posiekaną cebulkę, następnie dodaję pokrojone w kostkę pomidory. Duszę ok. 2 min. Bazę do farszu dzielę na pół. Jedną część dodaję do farszu ze śliwkami, drugą do farszu z cukinią. Oba nadzienia mieszam dokładnie i doprawiam do smaku( polecam doprawić pikantniej pieprzem lub chilli aby nie były mdłe). Faszeruję nimi cukinie. Po 2 połówki z każdym farszem. Piekę ok. 15 min w 170oC.

Podaję je z sosem czosnkowym z pietruszką lub pomidorowym.

*Bataty  można ozdobić cienkimi plastrami cukinii skropionymi oliwą lub pomidorami suszonymi.

Faszerujemy 2014!
Faszerujemy 2014!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cukinia 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...