poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Calzone. Włoski pieróg z salami i mozzarellą

O mojej miłości, do różnej maści pierogów, pewnie mówiłam już nie raz i pewnie jeszcze wiele razy to zrobię. Także i wczoraj, nie mogłam się oprzeć pokusie ich zjedzenia. A ponieważ calzone, robi się o wiele szybciej niż nasze tradycyjne pierogi. To mój wybór padł właśnie na niego. Jedyną niedogodnością całej tej sytuacji była dodatkowa wysoka temperatura z piekarnika. Mi jednak ona nie przeszkadzała, ponieważ w tym czasie sączyłam sobie mrożona herbatę, siedząc na balkonie. Ech… żyć nie umierać!;)


Ciasto:
 Przepis na ciasto znajdziecie tutaj przepis

Farsz:
2 kulki mozzarelli
½  czerwonej papryki
15-20 dag salami
8-10 szt zielonych oliwek
1 łyżka przecieru pomidorowego
bazylia
sól, pieprz
15 dag pieczarek
1 cebula
2 łyżki oliwy z oliwek
Przygotowanie

Farsz:
Na patelni rozgrzewam oliwę lekko podsmażam  pokrojoną cebulkę i pieczarki. Siekam paprykę, salami i oliwki. Mozzarellę ścieram na tarce. Wszystkie składniki przekładam do miski, dodaję przecier i przyprawy.
Ciasto dzielę na części, wałkuję na stolnicy i rozciągam. Z każdej  porcji lepię dużego pieroga wypełnionego farszem.  Przekładam na dużą  blachę( taką z piekarnika) posypaną mąka i piekę na złoty kolor, ok. 10-15 min w piekarniku nagrzanym do 245 stopni. Pierogi powinny być chrupiące  i puszyste. Podaje z oliwą z oliwek, sosem pomidorowym albo czosnkowym.


1 komentarz:

  1. Ach, żebym ja tak miała balkon...
    Pysznie ten pieróg wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Cukinia 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...