niedziela, 13 kwietnia 2014

Placki ziemniaczane z sosem śmietanowo-pieczarkowym z nutą cytryny

W dzieciństwie byłam niejadkiem. Cała rodzina ganiała mnie z talerzem krzycząc: „ a teraz za babcie”, „za dziadka”. Pewnej niedzieli oglądałam telewizję ( jeszcze w czarno-białym telewizorze), jadłam obiad ( kotlet schabowy z ziemniakami  marchewką) i kończąc swoją porcje poprosiłam mamę o dokładkę.  Do dziś pamiętam jej wyraz twarzy. To był dla niej szok, Monika i dokładka? Jednak czym prędzej pobiegła do kuchni, aby mi nałożyć zanim się rozmyślę.

      Od tego czasu nie byłam już niejadkiem. A wręcz przeciwnie, byłam bez przerwy  głodna. Ten ciągły głód pozostał mi do dziś. Aby go zaspokoić postanowiłam zrobić placki ziemniaczane.




Składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • 1 duża cebula
  • 1 duże jajko
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 25 dag pieczarek
  • 1/2 cytryny
  • 350 ml śmietanki 30 %
  • sól i pieprz
  • olej do smażenia
  • 2 łyżki masła

Przygotowanie:
 Ziemniaki obieram i ścieram na tarce o drobnych oczkach. Przekładam na sito , które wstawiam do miski i czekam aż odciekną. Obieram cebulę i również ścieram na tarce. W dużej misce roztrzepuje jajko i dodaję starte ziemniaki. Odlewam wodę po ziemniakach. Na dnie miski powinna osadzić  się skrobia. Zbieram ja i dodaję do masy ziemniaczanej.  Masę dokładnie mieszam i doprawiam solą i pieprzem. Smażę z obu stron na złoty kolor. Pieczarki obieram i kroję na plastry lub ćwiartki. Na patelni rozgrzewam masło i wsypuję pieczarki, podsmażam na złoty kolor. Dolewam 2-3 łyżki wody i sok z połówki cytryny, solę i pieprzę. Dolewam śmietankę i czekam aby się podgrzała.  Podaję na gorąco.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cukinia 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...