poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Pieczone pierogi z kasza gryczaną i koperkiem

Wczorajszy poranek zaskoczył mnie przenikliwym zimnem, którego zupełnie się nie spodziewałam. Wychodząc rano z domu w żadnym wypadku nie wpadłabym na to, iż 2 godziny spędzone na dworze sprawią, że przemarznę tak bardzo. Jak bardzo żałowałam, że wyjęłam z torebki rękawiczki. Po powrocie do domu cała dygotałam. Ogromny kubek gorącej herbaty i gruby koc przyniosły mi ulgę dopiero po godzinie.  Co za okropny ziąb, brrrrr
Dzisiejszy dzień był o wiele lepszy. Postanowiłam więc wziąć się za lepienie pierogów.

Pierogi to oprócz naleśników i makaronów i klusek , moje lubione danie. Można je przyrządzić na milion sposobów a każdy z nich jest równe pyszny.


Na ciasto:
  • 500g mąki pszennej (typ 400-450)
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • ok. 1 szklanka gorącej wody

 Na farsz:
  • 1 szklanka kaszy gryczanej
  • 30 dag sera białego półtłustego
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1 cebula
  • pęczek koperku
  • olej
  • sól, pieprz

 Z podanych składników zagniatam elastyczne ciasto, w razie potrzeby dodaję odrobinę wody lub mąki. Odstawiam pod przykryciem na 30 min.
Kaszę gotuję w 2 szklankach osolonej wody, na małym ogniu, pod przykryciem. Ser i kaszę mielę w maszynce do mięsa. Dodaję posiekany koperek, podsmażona cebulę i majeranek. Doprawiam do smaku.
Lepię średniej wielkości pierogi. Wyszło mi 30 szt.
Piekę w temperaturze 180 stopni aż osiągną lekko złoty kolor (ok. 10-15 min).
Pieczone pierogi są dosyć twarde i chrupiące dlatego podaję je z sosem np. pieczarkowym lub jogurtowym.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cukinia 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...