wtorek, 22 kwietnia 2014

Focaccia z oliwkami

Po świątecznym obżarstwie (bo nie można tego nazwać inaczej) zawsze mam ochotę na coś zwykłego, prostego, a najlepiej jeszcze lekkiego i bezmięsnego.  No i najlepiej by było jakby nie potrzeba było do tego zbyt wiele pracy. Bo święta mimo,że przyjemne, są bardzo wyczerpujące. Biorąc pod uwagę przesyt wszystkich świątecznych  dobrodziejstw uznałam,że najlepszym rozwiązaniem będzie prosta focaccia z oliwą.






Składniki:
  • 800g mąki pszennej
  • 22g świeżych drożdży lub 1 opakowanie suszonych drożdży
  • 450 ml  ciepłej ale nie gorącej wody
  • 100ml oliwy z oliwek
  • 2 łyżeczki soli
Dodatkowo:
  • oliwa  z oliwek do natłuszczenia rąk i blachy
  • garść oliwek

Przygotowanie:
Do miski wsypałam mąkę, rozdrobnione drożdże, wodę, oliwę i sól. Ciasto zagniotłam . robotem kuchennym z końcówką  do zagniatania ciasta (można użyć  miksera  z mieszadłami), bo ciasto będzie dosyć rzadkie.
 Drugą miskę wysmarowałam odrobiną oliwy  i przełożyłam do niej ciasto.

 Odstawiłam pod przykryciem na ok. 1,5 -2 godziny.  Do momentu podwojenia objętości. Po tym czasie z ciasta natłuściłam ręce oliwa i formowałam  bułeczki które następnie posypałam pokrojonymi oliwkami. Piekłam  ok. 20 min w piekarniku nagrzanym do 230 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cukinia 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...