wtorek, 28 października 2014

Soczysty kurczak w cieście

Po niedzielnej zmianie czasu nie mogę dojść do siebie. Od rana boli mnie głowa i czuję się senna mimo, że spałam długo.  Kiedy wróciłam więc po pracy do domu ucieszyłam się, że wczoraj zamarynowałam mięso na obiad.   Szybko więc ugotowałam ryż i zrobiłam surówkę. A w tak zwanym międzyczasie usmażyłam kawałki mięsa. Bardzo lubię kurczaka w tej wersji ponieważ jest bardzo aromatyczny i soczysty. Niebo w gębie J

Szybki obiad, szybki wpis i idę poleżeć, bo do niczego innego się już dziś nie nadaję.




Składniki:
0,5 kg piersi z kurczaka
olej do smażenia

Marynata:
1 jajko
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżka maki ziemniaczanej
2 łyżki jasnego sosu sojowego
sok z ½ cytryny
1 łyżeczka papryki słodkiej
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka miodu
1 łyżeczka musztardy
1 łyżka oleju
sól
Wszystkie składniki marynaty dokładnie mieszam ze sobą na gładką masę. Kurczaka kroję  w cienkie paski i namaczam w cieście na ok. 12 godzin aby kurczak dobrze przeszedł smakiem. Każdy kawałek kurczaka wkładam oddzielnie do garnka przytrzymując chwilę nad miską aby nadmiar ciasta ociekł.  Mięso smażę ok. 2-3 minuty i odsączam na ręczniku papierowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cukinia 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...